Studenterboghandelen

Detaljer om titel

Kig op

Kig op

af Christensen, Peter Holdt

ISBN: 9788759332078

179,10 kr.   199,00 kr.

Kig op. Undervisning uden et bl√•t sk√¶r er den f√łrste samlede fremstilling af, hvorfor og hvordan ikke-relevant sk√¶rmtid i undervisningslokalet er et problem og en opfordring til, at vi taler om og styrer s√•dan ikke-relevant sk√¶rmtid. Mange studerende har vanskeligt ved at koncentrere sig om, bidrage til og engagere sig i undervisningen i undervisningslokalet, og det er min p√•stand, at dette is√¶r skyldes og mange gange ogs√• accelereres af digitale forstyrrelser i form af m√¶ngden af sk√¶rme, som konstant anvendes til noget, der ikke er relevant for undervisningen. Sk√¶rmafh√¶ngigheden risikerer dermed i undervisningslokalet at skabe et d√•rligt undervisningsmilj√ł og ringere l√¶ring, fordi studerende konstant flygter digitalt til bl.a. nyhedsmedier, sociale medier og onlinespil. Derfor er det n√łdvendigt at blande sig i, hvor meget studerende i undervisningslokalet anvender sk√¶rme. I bogen forklarer jeg, hvorfor og hvordan digitale forstyrrelser i undervisningslokalet er problematiske, og jeg giver anvisninger til, hvordan disse forstyrrelser bedst muligt h√•ndteres. Bogen er baseret p√• den efterh√•nden stigende m√¶ngde af empirisk forskning i sk√¶rmtid og teori samt empiriske unders√łgelser indenfor sociologien, socialpsykologien og √łkonomien, som fokuserer p√• udfordringerne ved at f√• mennesker til at bidrage til et f√¶llesskab. Og derudover p√• min erfaring fra og mine empiriske unders√łgelser af undervisningen af tusindvis af prim√¶rt dagstuderende p√• videreg√•ende uddannelser.

Kig op! - Undervisning uden et blåt skær

 

Kig op. Undervisning uden et bl√•t sk√¶r er den f√łrste samlede fremstilling af, hvorfor og hvordan ikke-relevant sk√¶rmtid i undervisningslokalet er et problem og en opfordring til, at vi taler om og styrer s√•dan ikke-relevant sk√¶rmtid. Mange studerende har vanskeligt ved at koncentrere sig om, bidrage til og engagere sig i undervisningen i undervisningslokalet, og det er min p√•stand, at dette is√¶r skyldes og mange gange ogs√• accelereres af digitale forstyrrelser i form af m√¶ngden af sk√¶rme, som konstant anvendes til noget, der ikke er relevant for undervisningen. Sk√¶rmafh√¶ngigheden risikerer dermed i undervisningslokalet at skabe et d√•rligt undervisningsmilj√ł og ringere l√¶ring, fordi studerende konstant flygter digitalt til bl.a. nyhedsmedier, sociale medier og onlinespil. Derfor er det n√łdvendigt at blande sig i, hvor meget studerende i undervisningslokalet anvender sk√¶rme. I bogen forklarer jeg, hvorfor og hvordan digitale forstyrrelser i undervisningslokalet er problematiske, og jeg giver anvisninger til, hvordan disse forstyrrelser bedst muligt h√•ndteres. Bogen er baseret p√• den efterh√•nden stigende m√¶ngde af empirisk forskning i sk√¶rmtid og teori samt empiriske unders√łgelser indenfor sociologien, socialpsykologien og √łkonomien, som fokuserer p√• udfordringerne ved at f√• mennesker til at bidrage til et f√¶llesskab. Og derudover p√• min erfaring fra og mine empiriske unders√łgelser af undervisningen af tusindvis af prim√¶rt dagstuderende p√• videreg√•ende uddannelser.

Kig op! - Undervisning uden et blåt skær

Om produktet
Titel Kig op
Forfatter(e) Christensen, Peter Holdt
Kategori -
Udgivelsesdato 19.09.2018
ISBN-13 9788759332078
Format -
Udgave 1
Sidetal 182
Dansk udgivelse Ja